Autorius: | Kategorija: Įdomūs straipsniai, Transporto Naujienos |

Muitinės departamento atstovai nusprendė išanalizuoti pastarojo meto patirtį, kilusias bylas dėl vairuotojų kontrabandos (kuomet jai vežti neįrengtos specialios talpyklos) ir teritorinių muitinių pareigūnams pateikti atitinkamas rekomendacijas. Muitinės departamento nuotr

Muitinės departamento atstovai nusprendė išanalizuoti pastarojo meto patirtį, kilusias bylas dėl vairuotojų kontrabandos (kuomet jai vežti neįrengtos specialios talpyklos) ir teritorinių muitinių pareigūnams pateikti atitinkamas rekomendacijas. Muitinės departamento nuotr

Birželio  26 d. LR Muitinės departamente vyko susitikimas, kuriame „Linavos atstovai siekė susitarti dėl įmonės atsakomybės ribojimo, kuomet vairuotojai nepakeitę transporto priemonės konstrukcijų tarp savo asmeninių daiktų veža didesnį kiekį cigarečių.

Pastaruoju metu užfiksuojama vis daugiau atvejų, kai dėl vairuotojo vežusio cigaretes kaltės sulaikomas arba konfiskuojamas ne tik įmonei priklausantis vilkikas, bet ir puspriekabė, kurioje muitinės pareigūnai cigarečių nerasdavo.  Transporto priemonės sulaikomos ilgesniam laikui, o tai (ypač smulkesnėms) įmonėms padaro didelę žalą, paralyžiuoja įmonės veiklą ir net kelia bankroto riziką. Dėl tokių situacijų, kenčia ne tik vežėjai, bet ir valstybė, todėl „Linavos“, LR Muitinės departamento ir Lietuvos nacionalinio verslo konfederacijos atstovai susitikime aptarė šiuo metu galiojančią tvarką ir jos praktinį taikymą.

Susitikime dalyvavę asociacijos „Linava“ atstovai Mečislovas Atroškevičius ir Valdas Kazlauskas pastebi, kad pastaruoju metu transporto priemonės sulaikymas ar konfiskavimas yra neadekvatus, vairuotojo padarytam nusikaltimui. Pavyzdžiui, vairuotojo padarytas prasižengimas vežant cigaretes įvertinamas 5000 Lt. bauda, o sulaikyta transporto priemonė prastovėti gali ir 55 dienas. „Dabartiniai teisės aktai viską teisingai reglamentuoja, tačiau reikėtų keisti muitinės postų taikomą praktiką. Mes nevengiame atsakomybės, tačiau pagal dabartinę praktiką, vairuotojas išeina iš įmonės ir iš jo net valstybė nepajėgia baudos išieškoti, o tuo metu įmonės patiria didžiulius nuostolius,“ – sakė M. Atroškevičius, pridurdamas, kad asociacija „Linava“ siekdama valdyti vairuotojų riziką, šiuo metu kuria Lietuvos vairuotojų duomenų bazę, kuria naudodamiesi vežėjai galės sužinoti apie konkretaus vairuotojo reputaciją.

Muitinės departamento direktoriaus pavaduotojas Jonas Miškinis pripažino, kad problema egzistuoja ir ją reikia spręsti. 2013 m. Lietuvos muitinė sulaikė daugiausiai kontrabandos Europoje. Jo teigimu, kontrabandos nusikaltimai vykdomi tendencingai, todėl atsakomybę už juos turi prisiimti ir įmonė. Kaip prevencines priemones J. Miškinis rekomendavo naudoti dar stipresnį vairuotojų rizikos vertinimą, kontrolę, įtraukti papildomus punktus į darbo sutartis, kurie padėtų pažaboti nusikalsti linkusius vairuotojus. Tačiau, jei tokios priemonės nepadėtų ir vairuotojai toliau piktnaudžiautų veždami kontrabandines cigaretes, ateityje gali būti svarstomas jų vizų atėmimo klausimas.

Muitinės departamento atstovai nusprendė išanalizuoti pastarojo meto patirtį, kilusias bylas dėl vairuotojų kontrabandos (kuomet jai vežti automobiliuose neįrengtos specialios talpyklos) ir teritorinių muitinių pareigūnams pateikti atitinkamas rekomendacijas.

Šaltinis: Linava

Panašūs straipsniai

 



Trackbacks/Pingbacks

  1.  Krovinių išdėstymas ir tvirtinimas – ne menkniekis | TRANSPORTAVIMO PASLAUGOS
  2.  Kontrabanda sunkvežimyje: kas atsako? | KROVINIŲ TRANSPORTAVIMAS