Autorius: | Kategorija: Transporto Naujienos |

Transporto sektoriaus dalyvių „KamAZ“ ir „MAZ“ sujungimas

Transporto sektoriaus dalyvių „KamAZ“ ir „MAZ“ sujungimas

Baltarusijos mašinų gamintojas MAZ ir Rusijos „KamAZ“ sudarė holdingą „RosBelAvto“. Baltarusiai įneša 75% MAZ akcijų, pasilikdami sprendimus blokuojantį akcijų paketą, o „KamAZ“ – 49,9% savo akcijų. Abi pusės turės po 50% holdingo akcijų.

1944 m. įkurta MAZ kompanija, priklausanti valstybei, dabar gamina sunkvežimius, vilkikus bei įvairių klasių autobusus. Kamos automobilių gamykla („KamAZ“) pradėjo veikti nuo 1969 m. Naberežnyje Čelny (Totorija) mieste. Šiuo metu tai didžiausia Rusijoje dyzeliais varomo krovininio transporto gamintoja. „KamAz“ turi bendrų su „Daimler“ projektų. Gamyklos akcininkai: 44,4 % kontroliuoja „Troika dialog“ kompanija, 10 % priklauso „Daimler“ kompanijai, 37,8 % valdo valstybė. Taip pat yra daug smulkių akcininkų.

Susijungimas būtų įvykęs anksčiau, bet Rusijos transporto gamintojas nenorėjo sutikti su auditorių iš „Ernst&Young“ MAZ įvertinimu. Baltarusijos įmonė pernai buvo įvertinta 1,08 mlrd. USD, Rusijos „KamAZ“ – 1,62 mlrd. USD. Tada į naują holdingą baltarusiai būtų turėję įnešti 57% akcijų minus viena. Be to, Baltarusijos vyriausybei nepatiko, kad rusai bandė diktuoti sąlygas ir perimti valdymą. Jie, pasak baltarusių, norėjo, kad ir holdingo generaliniu direktoriumi, ir stebėtojų tarybos vadovu būtų Rusijos atstovas. Tuo klausimu pasisakė net supykęs šalies prezidentas A. Lukašenka.

Šaltinis: Linava

Panašūs straipsniai:
Rinkoje – ne tik vežėjų, bet ir sunkvežimių gamintojų konkurencija
Tolimųjų reisų vairuotojo profesija išlieka paklausiausia