Autorius: | Kategorija: Įdomūs straipsniai, Transporto Naujienos |

Transporto rinka ir Šv. Valentino dienąValentino diena yra meilės diena. Ši diena yra vasario 14-oji. Bus nupirkta ir mylimiesiems išdalinta milijonai rožių. Iš kur atėjo tokia tradicija? Sklando visai tikėtini gandai, kad prie viso to labai prisidėjo gėlininkai. Vis dėlto, juk jie metai iš metų ieško didžiausią pelną atnešančių švenčių. Negalime atsakyti, iš kur atsirado tokia tradicija, tačiau žinome, kada ir kur bus išdalintos nuostabiosios gėlės. Šių metų laiku jos bus dalinamos tikrai ne iš artimiausių kaimyninių šalių.

Kad rožės žydėtų, joms reikalinga šviesa, šiluma ir vanduo. Mūsų kraštuose žiemą šviesos ir šilumos trūksta, todėl savo kelionę rožės pradeda šiltesniuose kraštuose. Ten jos auga geriausiai. Daugiausiai rožių eksportuojama iš Kenijos, Etiopijos, Ekvadoro ir Kolumbijos. Per dieną į Nyderlandus prieš Valentino dieną transportuojama vidutiniškai 9 mln. rožių., 4 mln. rožių 4 kartus per savaitę pasiekia Frankfurtą, Vokietijoje.

Kai kam kyla klausimas, kodėl rožėms reikia tiek toli keliauti, kad atsidurtų vazose. Labai atsparių rožių auginimas šiltnamiuose kainuoja tiek pat daug, kiek jų auginimas natūralioje aplinkoje, nuskynimas bei transportavimas. Pastaraisiais metais pasikeitė keli su aplinkos apsauga ir tvarumu susiję dalykai, todėl ūkininkai gali gauti Europos vartotojų reikalaujamą tarptautinį sąžiningos prekybos sertifikato ženklą. Taip sunaudojama mažiau vandens, o procesai yra efektyvesni. Taip pat pagerėjo darbo sąlygos ir atlyginimai.

Mažiau atsparios gėlės skinamos rankomis. Tik taip galima užtikrinti, kad jos bus surinktos tinkamu laiku. Rožes skina ne 100 moterų, o maždaug 50 000 žmonių ir tai tik Naivašos, Kenijos sostinės rožių plantacijose. Prie Naivašos ežero ūkiai yra išsidėstę šalia vienas kito. Įprastai kiekvieną dieną iš ūkių išvežama vidutiniškai apie pusę milijono rožių. Piko metu, pavyzdžiui, prieš Valentino ar Motinos dieną, šis kiekis būna gerokai didesnis. Apie mažiau atsparių gėlių eksporto padidėjimą praneša Etiopija bei Kolumbija.

Nuskintos gėlės surišamos į puokštes ir sudedamos į kibirus su vandeniu bei sunkvežimiais apie 90 km iki Nairobio oro uosto transportuojamos 5° temperatūros aplinkoje. Iš ten jos keliauja tiesiai į llėktuvą ir link Europos. Atvykusios į Europą gėlės yra išskirstomos. Specialiai greitai gendančioms prekėms, įskaitant ir gėlėms, buvo sukurtas „Fresh/td“ produktas, dėl kurio rožes tapo įmanoma transportuoti 8 000 km.

Jei šaldymo grandinė nutraukiama vos kartą, net jei ir labai trumpam, garantuoti, kad rožės išsilaikys bent savaitę neįmanoma. Kad gėlės neišsiskleistų ir nesiveistų bakterijos, palaikoma 3–5 °C laikymo temperatūra. Kiekvienas ūkininkas rožių puokštę pasilieka kokybės užtikrinimui. Jei jo pasilikta puokštė išlaikė ilgiau nei parduodamos parduotuvėse, vadinasi buvo nutraukta šaldymo grandinė. Užtenka vos 10 minučių ryškios saulės.

2011 m. „Lufthansa Cargo“ transportavo maždaug 700 tonų rožių, t. y. apie 30 mln. gėlių! Krovininiu lėktuvu vienu metu galima transportuoti 90 tonų rožių. Dėl savo tūrio gėlių galima transportuoti mažiau nei gendančių maisto produktų, pavyzdžiui, vaisių ir daržovių. Linkime Jums laimingos Valentino dienos!

Rekomenduojame

Transporto barometras – pirmą kartą ketvirtą ketvirtį daugiau krovinių nei transporto pasiūlymų
5 problemos vykdant krovinių vežimą su padėklų keitimu
TimoCom pradeda naują straipsnių seriją „Moterys logistikoje“



Trackbacks/Pingbacks

  1.  Skaičiavimo subtilybės lenkiant ilgesnius transporto junginius | TRANSPORTO BIRŽA

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *