Author: | Category: Transporto Naujienos |

“TIMOCOM” istorija prasideda ankstų rytą Diuseldorfe, Vokietijos maisto prekių parduotuvės automobilių stovėjimo aikštelėje. Šią 1997 m. savaitę parduodami stacionarūs kompiuteriai, kuriuos krovinių vežimo rangovas Jensas Thiermannas gali panaudoti savo IT pradedančiajam projektui. Jis užsibrėžė tikslą sukurti visoje Europoje veikiančią transporto užsakymų teikimo platformą, kuria naudodamiesi ekspeditoriai ir vežėjai galėtų greitai rasti krovinių, sumažinti tuščių kilometrų skaičių ir taip geriau išnaudoti savo transporto priemones.

“Viskas prasidėjo nuo to, kad ieškojau visoje Europoje veikiančios platformos transporto užsakymams teikti, kad sumažintų mano transporto įmonės tuščių reisų skaičių. Tačiau neradau tokios, kuri atitiktų mano reikalavimus”, – aiškina Thiermannas. Kartu su verslo partneriais Thiermannas kelis mėnesius kūrė savo krovinių biržos programinę įrangą. Pagaliau atėjo laikas: “Timocom Soft- und Hardware GmbH” įkūrėjas paspaudė pradžios mygtuką ir stebėjo, kaip ką tik pradėjusi veikti krovinių ir prekių birža “Truck & amp; Cargo” pildosi pasiūlymais.

Dabar reikėjo išplėsti naujosios krovinių biržos tinklą ir sudaryti sąlygas logistikos skaitmeninimui, nes tuo metu net modemai dar buvo neištirta teritorija. “Tai buvo absoliutus džiaugsmas, palengvėjimas ir kartu didelės atsakomybės jausmas, nors tuo metu dar nežinojome, kaip viskas klostysis toliau”, – sako Jensas Thiermannas, prisimindamas šiandien.

Krovinių biržą skatina išmatuojama nauda

“Krovinių birža” buvo tai, ko krovininis kelių transportas Europoje laukė nuo pat fakso išradimo. Nes tai davė išmatuojamos naudos. Pasak Wilhelmo Dallmanno, kuris nuo pat pradžių buvo bendrovės “Dallmaco Speditionsges. mbH” klientas, jo įmonė dėl TIMOCOM taikomųjų programų sutaupo 80 proc. laiko. Vos po kelerių metų jauna TIMOCOM bendrovė atidarė padalinius Lenkijoje, Čekijoje ir Vengrijoje, kad galėtų geriau aptarnauti pagrindines Rytų Europos rinkas, ir peržengė 10 000 klientų ribą.

Šiuo metu bendrovė turi daugiau nei 50 000 klientų ir daugiau nei 147 000 sistemos naudotojų 46 Europos šalyse. Kasmet jie sistemoje atlieka neįtikėtinai daug – 1,5 mlrd. krovinių užklausų. Jau seniai TIMOCOM ne tik inicijuoja verslą, bet ir dirba prie viso transporto proceso skaitmeninimo.

“Mūsų vizija – pasaulis be logistikos iššūkių”, – sako Timas Thiermannas. Vyresnysis įkūrėjo sūnus kartu su Sebastianu Lehnenu perėmė vadovavimą 2019 m. Tai reiškia, kad IT įmonei dabar vadovauja antroji karta. Naujieji įmonės vadovai užsibrėžė tikslą ne tik tęsti šeimos verslą ir krovinių biržą, bet ir paversti ją didžiausia ir saugiausia FreightTech pramonės rinka. “Kad tai pasiektume, iki 2030 m. vien į mokslinius tyrimus ir plėtrą investuosime apie 100 mln. eurų”, – aiškina Timas Thiermannas.

Skaitmeninės programos leidžia sutaupyti 20 proc. CO2

Viena iš investicijų sričių – tvarumas, kuris pastaraisiais metais tapo svarbus visuose sektoriuose. Skaitmeninės programos ir krovinių mainai atlieka ypatingą vaidmenį mažinant išmetamo CO2 kiekį logistikoje. Kaip parodė tyrimas, naudojant TIMOCOM programas galima sutaupyti daugiau nei 20 proc. CO2 emisijos vienam nuvažiuotam kilometrui, tuo pačiu metu 30 proc. padidinant automobilių parko panaudojimą.

Netrukus TIMOCOM klientai galės patys apskaičiuoti savo CO2 pėdsaką naudodamiesi prekyviete. “Bendradarbiaudami su jauna, novatoriška įmone, padedame savo klientams išryškinti, kaip jų automobilių parke taupomas CO2 kiekis”, – sako Timas Thiermannas.

Krovininio kelių transporto potencialas yra didžiulis. Juk transporto sektorius yra didžiausias CO2 teršėjas Europoje, o krovinių vežimas keliais sudaro ketvirtadalį šio kiekio. Tuo pat metu kas penktas sunkvežimis važiuoja tuščias. Todėl poreikis veiksmingai naudoti išteklius šiandien yra toks pat aktualus kaip ir 1997 m.