Autorius: | Kategorija: Įdomūs straipsniai, Transporto Naujienos |

Kiek trūksta sunkvežimių stovėjimo vietų Vokietijoje? Park Your Truck generalinė direktorė Denise Schuster planuoja sumažinti sunkvežimių stovėjimo problemas Vokietijos greitkeliuose poilsio metu, naudodama rezervavimo portalą, skirtą sunkvežimių stovėjimo vietoms rezervuoti. Šią temą aptarėme TIMOCOM LiveTalk, vykusiame IAA Commercial Vehicles parodoje 2018 m. Hanoveryje.

Stovėjimo vietų trūkumas yra stresą keliantis veiksnys, galintis lemti vairuotojų nelaimingus atsitikimus

Vokietijoje kasdien naudojama apie 100 000 sunkvežimių stovėjimo vietų. Nepaisant to, vis dar nėra pakankamai stovėjimo vietų prie greitkelių. VEDA  (Vereinigung deutscher Autohöfe e.V. arba Vokietijos sunkvežimių sustojimų asociacijos) tyrimo duomenimis, dar reikia 30 000 sunkvežimių stovėjimo vietų, o jų trūkumas turi neigiamų pasekmių vairuotojams ir įmonėms.

Jei pirmoji poilsio stotelė yra pilna, vairuotojas turi vykti į kitą, tikėdamasis ten rasti stovėjimo vietą. Park Your Truck generalinė direktorė Denise Schuster apibūdina problemą taip, kaip ją mato vairuotojas: „Jei atvykstu po 17 val., visos stovėjimo vietos jau užimtos. Tačiau, jei savo pamainą pradedu tik 10 val., nes, pavyzdžiui, negalėjau iškrauti krovinio iki vėlumos, turiu sustoti 16 val. arba nebeturėsiu, kur pastatyti savo transporto priemonės“. Rezultatas: vairuotojai praranda daug brangaus laiko, negali tinkamai pailsėti arba yra priversti ieškoti „improvizuotų“ automobilių stovėjimo aikštelių.

Čia gali padėti skaitmeninė paslauga

Denise Schuster ieškojo sunkvežimių stovėjimo aikštelės problemos sprendimo dar net kai buvo studentė. Ji norėjo sukurti paslaugą, kuri padėtų vairuotojams rasti stovėjimo aikštelę ir susijusias „improvizuotas“ sunkvežimių  stovėjimo vietas, pvz., kelkraštyje, be jokio streso. Tačiau kaip tokia paslauga veikia praktikoje? Norėdamas rezervuoti stovėjimo vietą, vairuotojas pirmiausia turi užsiregistruoti internete. Tada dispečeris rezervuoja stovėjimo vietą vairuotojui, taip sutaupydamas jam daug laiko. „Vairuotojas gauna pranešimą, kuriame nurodyta, kada ir kur yra jo transporto priemonės stovėjimo vieta. Antrajame pranešime pateikiama informacija apie sanitarinę įrangą ar artimiausią prekybos centrą toje vietoje“, – aiškina Denise Schuster. Norėdami užtikrinti, jog transporto priemonių naudotojai galėtų ramiai praleisti vakarą ne sunkvežimyje, įmonė Park Your Truck bendradarbiauja su Ibis Budget Hotels, kad vairuotojai galėtų apsistoti šalia esančiuose kambariuose. Tačiau didžiausias rezervavimo paslaugos privalumas yra saugumas, užtikrinamas vairuotojui ir kitiems eismo dalyviams kelyje. Jei vairuotojams nebereikėtų ieškoti „improvizuotų“ automobilių stovėjimo vietų, sumažėtų avarijų rizika Vokietijos greitkeliuose.

Alternatyvios sunkvežimių stovėjimo aikštelės siekiant sumažinti jų trūkumą

Nors tokia idėja rinkoje veikia vos kelis mėnesius ir nepaisant to, kad žemėlapyje yra keletas „aklųjų zonų“, įmonė Park Your Truck jau yra Europos rinkos lyderis. Tai, žinoma, puiki pradžia, parodanti, kokia reikalinga yra ši paslauga. Įmonės tikslai, be abejo, yra ambicingi: generalinė direktorė sakė planuojanti „per 6 mėnesius pasiūlyti daugiau kaip 10 000 papildomų automobilių stovėjimo vietų“. Tai suteiktų trečdalį reikiamų vietų Vokietijos greitkeliuose.

Užuot laukus, kol bus pastatytos naujos stovėjimo aikštelės prie greitkelių, kurių vienos vietos kaina sunkvežimiui yra apie 80 000 eurų, jau nekalbant apie leidimų gavimo ir statybų, kurios gali trukti iki 10 metų, trukmę, įmonė turi kitokį planą. Jie kuria naujas automobilių stovėjimo vietas pertvarkydami, pavyzdžiui, įmonės patalpas arba komercines vietas, kurioms netaikomas Vokietijos federalinis greitkelių įstatymas. Park Your Truck rado kelis bendruomenės partnerius, pritariančius šiai veiklai. Kartu jie sukūrė koncepciją, skirtą patrauklioms sunkvežimių stovėjimo vietoms pasiūlyti komercinėse vietose, kuriose galima naudotis pagrindiniais reikmenimis, pavyzdžiui, sanitarine įranga ar šiukšlių išvežimu. Žinoma, tai taip pat galėtų būti svarbus bendruomenių, siūlančių vairuotojams puikią alternatyvą, pajamų šaltinis.