Autorius: | Kategorija: Transporto Naujienos |

Skaičiavimo subtilybės lenkiant sunkvežimiusNeturėdami geresnių argumentų ilgesnių krovininių transporto junginių (IKTJ) oponentai savo prieštaravimus nuolat grindžia ginčytinais argumentais. Aišku, prie viso to prisideda Vokietijos žmonių gebėjimas apskritai šmeižti sunkvežimius, o ypač IKTJ, pateikiant klaidinančius argumentus, nes taip daryti populiaru ir pasitarnauja informavimo bei populiarumo atžvilgiu. Net ir netikėčiausios prieš sunkvežimius nuteikiančios žurnalistų pateikiamos teorijos dažnai vertinamos kaip gryniausia tiesa.

Nevykusį pavyzdį neseniai pateikė Vokietijos automobilių klubas „Automobil-Club Verkehr“ (ACV) vokiško laikraščio „Augsburger Allgemeinen“ straipsnyje.

Straipsnyje sakoma, kad: „Lenkiant vadinamuosius ilgesnius ir sunkesnius transporto junginius, vairuotojai šalies keliuose turi įveikti bent 50 metrų daugiau nei įprastai. Šiuos milžiniškus vilkikus sunku aplenkti, o lenkiant reikia daugiau laiko nei įprastai“, sako Annabel Brückmann iš „Automobil-Club Verkehr“ (ACV).

Straipsnyje daugiau gąsdinimų nei tiesos. Daugelis vairuotojų net nepastebi greitkelyje lenkdami ilgas krovinines transporto priemones, nes tai trunka vos sekunde ilgiau nei lenkiant įprastą vilkiką.

Aišku, tas pats galioja ir šalies keliuose. Paskaičiuokime: jei šalies keliu ilga krovinines transporto priemonė važiuoja leistinu greičiu, siekiančiu 60 km/val., vadinasi jis per sekundę nuvažiuoja 16,66 metrų. Automobiliui važiuojant 100 km/val. greičiu jis per sekundę nuvažiuoja 27,77 metrus. Esant 40 km/val. skirtumui, automobilis per sekundę nuvažiuoja 11,11 metrų toliau nei (ilgas) vilkikas, važiuojantis tik 60 km/val. greičiu. Vietoje 1,7 sek., kurios reikia aplenkti įprastam vilkikui (18,75 m ilgio), aplenkti ilgą krovininę transporto priemonę automobiliui prireikia 2,3 sek., t. y. 0,6 sek. daugiau. Per tas 0,6 sek. automobilis nuvažiuoja 16,6 m. Kodėl automobiliui reikia papildomų 50 metrų, kad aplenktų ilgą krovininę transporto priemonę, kaip kalbama straipsnyje, lieka neaišku. Tačiau net jei tai būtų tiesa, tai užtruktų mažiau nei dvi sekundes.

Papildomas lenkimo laikas, kurį nurodo ISTP oponentai, aktualus tik tuo atveju, kai vilkikas lenkia vilkiką. Skirtumas tarp lenkiančiojo ir lenkiamojo yra vos 1–2 km/val., tačiau kasdienybėje tai vyksta retai. Jei įprastas vilkikas greitkelyje lenkia kitą vilkiką, o greičių skirtumas yra 2 km/val., lenkiančiajam vilkikui reikia 32 sek., kad aplenktų kitą įprasto dydžio vilkiką. Šis laikas ilgos krovininės transporto priemonės atveju pailgėja 10 sek. Atsiradęs uždelsimas yra susijęs ne tiek su ilgos krovininės transporto priemonės lenkimo faktu, kiek su kur kas mažesniu greičių skirtumu.

Jei vilkikas greitkelyje lenkia kitą vilkiką, o greičių skirtumas yra 20 km/val., lenkiančiajam sunkvežimiui papildomai reikia 1,5 sek., kad aplenktų ilgą krovininę transporto priemonę.

Pramonę, aišku, gniuždo ne tik tuščia automobilių vairuotojų ir traukinių šalininkų skleidžiama propaganda, bet, svarbiausia, tai, kad net žurnalistai, kurie įprastai rašo atlikę tyrimą, tiesiog pateikia bet kokias vilkikus iš blogosios pusės parodančias nesąmones kaip faktą. Jie pateikia net visiškai klaidingą informaciją, pvz., žurnalistai neturėdami jokių įrodymų skleidžia gandus, kad IKTJ sveria 60 tonų ir važinėja mažyčiais kelio žiedais ir senais tiltais. Jei tuo tikite, tai tikėkite, ir kad kūjagalviai rykliai yra puikūs staliai. Ilgieji transporto junginiai sveria tiek pat, kiek ir įprasti vilkikai, t. y. 40 tonų ir jais galima važiuoti tik tais keliais, kuriuose nėra mažų kelio žiedų ar senų tiltų.

Rekomenduojame:
Transporto rinka prieš Šv. Valentino dieną
5 problemos vykdant krovinių vežimą su padėklų keitimu
Europoje galiojantis eismo apribojimus krovininiam transportui

 



Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *