Autorius: | Kategorija: Transporto Naujienos |

Oficialiojo atstovo Lietuvoje UAB „Scania Lietuva“ prekybos direktorius Kęstutis Bacevičius

Oficialiojo atstovo Lietuvoje UAB „Scania Lietuva“ prekybos direktorius Kęstutis Bacevičius

Šį kartą kalbiname oficialiojo atstovo Lietuvoje UAB „Scania Lietuva“ prekybos direktorių Kęstutį Bacevičių, kuris išsamiai pristatė, kaip vystėsi gamintojo veikla Lietuvoje ir kokia situacija šiandien yra sunkvežimių rinkoje.

Papasakokite, kokia buvo vilkikų gamintojo „Scania” pradžia Lietuvoje ir kaip vystėsi ši kompanija?

„Scania“ veikla Lietuvoje prasidėjo prieš 20 metų, kuomet per Baltijos šalis keliavęs „Scania“ sunkvežimių karavanas buvo atvykęs į Lietuvą. Karavano metu buvo parduoti du pirmieji sunkvežimiai. 1994 m. Lietuvoje (Kaune) įsikūrė pirmasis „Scania“ dileris – bendrovė UAB „Grifas“. Po trijų metų Vilniuje įsteigta kita „Scania“ atstovė UAB „Vilskana“. Tais pačiais metais Vilniuje įsikūrė oficiali „Scania“ atstovybė, koordinavusi abiejų minėtų dilerių veiklą. Nuo 1998 m. „Scania“ palaipsniui įsigijo nuosavybę ir perėmė valdymą iš privačių deilerių rankų ir centralizuotos įmonės pavadinimą pakeitė į UAB „Scania Lietuva“.

Šiuo metu veikia keturi „Scania“ servisai Kaune, Vilniuje ir Klaipėdoje. Praėjusių metų rudenį Vilniuje veikusio serviso vietoje atidarytas naujausias mūsų atstovaujamo gamintojo servisas, kuris atitinka visus naujausius „Scania“ technologinius ir įvaizdžio reikalavimus.

Artimiausiu metu daugiau dėmesio skirsime materialinės bazės gerinimui. Mūsų tikslas – dar labiau stiprinti esamus centrus, o ypač servisą esantį Šiauliuose.

Kaip vertinate sunkvežimių pardavimų tendencijas Lietuvoje?

Metai prasidėjo labai sėkmingai ir tikrai pajautėme didelį klientų aktyvumą. Šiuo metu pastebime, kad vežėjų aktyvumas šiek tiek sumažėjo, nes jie lūkuriuoja, kokia bus ekoniminė situacja ir padėtis krovinių pervežimo rinkoje. Gerų pardavimo rezultatų tikimės antroje šių metų pusėje. Tai turėtų lemti Euro 6 standartų reikalavimas, įsigaliosiantis 2014 m. Mūsų vežėjams tai labai aktualu, kadangi Euro 6 varikliai reikalauja tiktai Euro 5 standartus atitinkančio kuro, ir tai gali sudaryti problemų tiems, kurie naudoja rusišką kurą.  

Artėja diena, kai taps privalomas iki šiol pats griežčiausias Europos emisijos standartas Euro 6.  Ar  „Scania” gamintojas jau tam pasirengęs?

„Scania“ buvo pirmasis gamintojas, kuris pradėjo gaminti Euro 6 standartą atitinkančius vilkikų variklius. Šie varikliai sukurti pagal plačiai Europoje paplitusio „Scania“ Euro 5 13ltr EGR variklio pagrindą. Iki dabar pirkėjams pateikta apie 1300 sunkvežimių su Euro 6 varikliais (daugiausiai į Olandiją, Šveicariją, Vokietiją).

Sakykite, kokie sunkvežimiai – nauji ar naudoti – pastaruoju metu labiau domina Lietuvos vežėjus?

Šiuo metu naudotų sunkvežimių paklausa gerokai sumažėjusi. Vežėjai vis labiau domisi naujais sunkvežimiais. Lietuvoje naujų sunkvežimių kainos yra žemesnės nei Vakarų Europoje, todėl dažnai pirkti naudotą sunkvežimį ekonomiškai netikslinga.

„Scania“ organizuoja vairuotojų mokymus. Papasakokite, kuo šie mokymai naudingi vilkikų vairuotojams?

Mes nuolat organizuojame vairuotojų mokymus Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Mokymai yra labai aktualūs vairuotojams, kurie anksčiau buvo įpratę vairuoti senesnius sunkvežimius. Parduodame naujos kartos sunkvežimius, kuriuose labai daug technologinių naujovių, todėl vairuotojas turi teisingai naudoti visas automobilyje esančiasfunkcijas, nes nuo to priklauso sunaudojamo kuro kiekis.

Visuose naujos kartos „Scania“ sunkvežimiuose yra įmontuota sistema „Drivers support“, patarianti vairuotojui kaip ekonomiškiausia vairuoti. Šios sistemos pagalba, imonių vadovai gali gauti ataskaitą apie vairuotojo vairavimo efektyvumą, nuspręsti, ar vairuotojui reikalinga patobulinti vairavimo įgūdžius.

Įsigydama sunkvežimį, kiekviena įmonė gauna galimybę apmokyti vairuotojus. Taip pat įmonės pačios gali siųsti į mokymus savo vairuotojus. Darbdaviai ypač dabar suinteresuoti, kad automobilis būtų naudojamas ekonomiškai, todėl moko savo vairuotojus.

Kokių naujų paslaugų ar vilkikų modelių gali tikėtis Lietuvos vežėjai?

„Scania” visuomet tobulina savo paslaugas, todėl artimiausiu metu vežėjai gali tikėtis daug naujovių, kurių kol kas įvardinti nenorėčiau.

Šaltinis: Linava