Autorius: | Kategorija: Transporto Naujienos |

Rusijos embargas Lietuvai nebuvo baisiausias įvykisEkonomikos ekspertai mano, jog neigiama Rusijos ekonomikos nuosmukio ir embargo įtaka Lietuvos BVP pernai siekė maždaug 1 procentinį punktą, visgi labiausiai ją pajautė tik keletas sektorių.

„Swedbank“ vyriausiojo ekonomisto Nerijaus Mačiulio nuomone, dėl Rusijos embargo kai kurie maisto gamintojai, žemės ūkio sektoriaus, transporto ir logistikos įmonės turėjo gana nelengvų problemų, tačiau visos šalies ekonominės padėties tai nesukrėtė – toliau didėjo darbo vietų skaičius, augo atlyginimai. Ekonomisto teigimu, taip pat svarbu vertinti ne tik sankcijų neigiamą įtaką, bet ir tai, koks buvo prarastas augimo potencialas.

SEB banko vyriausiojo analitiko Tado Povilausko manymu, Lietuvos ekonomikai Rusijos embargo padaryta įtaka buvo viena didžiausių tarp Europos sąjungos (ES) valstybių. Jo nuomone, tai rodo vien tai, jog Lietuvos ekonomikos augimo sulėtėjimas 2015 metais buvo didžiausias ES (BVP augimas sulėtėjo nuo 3,5 proc. 2014 metais iki 1,8 proc 2015 metais).

„Žinoma, negalima visko „suversti“ Rusijai, tačiau didelę įtaką (iki 1 proc. BVP dydžio) dėl ekonomikos augimo sulėtėjimo padarė Rusijos sankcijos ir pačios Rusijos ekonomikos smukimas“, – teigė T. Povilauskas.

Rekomenduojame
Sėkmingi mokymai: Poznanės logistikos mokykla įteikė TimoCom garbės medalį
Pagrindiniai padėklų keitimo aspektai ir susiję sunkumai
Tyrimas: TimoCom transporto platforma mažina anglies dioksido (CO2) emisiją