Autorius: | Kategorija: Transporto Naujienos |

 „Rail Baltica“ ir „Via Baltica“ –svarbūs ES transporto projektaiGeležinkelio vėžė „Rail Baltica“ yra svarbi ekonominei Baltijos šalių ir Europos Sąjungos (ES) plėtrai, tačiau tai – ilgalaikis ir sudėtingas procesas. Šis projektas prisidės prie ES tvaraus transporto politikos, padidins prekių gabenimo srautą geležinkeliais ir turės teigiamą poveikį aplinkos apsaugai.

Tačiau tam, kad „Rail Baltica“ būtų patraukli turizmo ir verslo požiūriu, kelionės laikas ruožuose turėtų būti trumpas. Todėl šis geležinkelis bus dviejų kelių ir elektrifikuotas. „Rail Baltica“ linija pradėjus kursuoti greitiesiems keleiviniams traukiniams, Kaunas iš Panevėžio bus pasiekiamas vos per 38 minutes.

Projektą „Rail Baltica“ finansuoja Europos Sąjungos transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) fondas.

Ne mažiau svarbus projektas yra „Via Baltica“, kuris pasitarnaus ES tranzito koridorių sistemai, jungiančiai Baltijos šalis su likusia Bendrijos dalimi, sukurti. Tokio koridoriaus poreikis kilo dėl augančio transporto, ypač vilkikų, srauto. Įgyvendinus šį projektą, tikimasi, išaugs prekybos mastai, bus užtikrintas laisvesnis prekių ir žmonių judėjimas, transporto eismas taps saugesnis.

Prognozuojama, kad per ateinančius kelerius metus tam tikruose „Via Baltica“ ruožuose gerokai išaugs transporto srautas, t. y. jis gali viršyti 50 proc. esamo srauto. Skaičiuojama, kad šia magistrale 2031 m. per dieną pravažiuos iki 5500 vilkikų (palyginimui: 2015 m. – apie 3500 sunkiojo transporto priemonių).