Autorius: | Kategorija: Transporto Naujienos |

Asok George yra naujojo „Volvo FH“ eksterjero dizaineris. Kiekvienam projektuotojų grupės nariui rūpėjo perteikti šio sunkvežimio išskirtinumą.

„Volvo FH“ visada būdavo lengva atpažinti iš jo pasviro priekinio stiklo. Taip bus ir toliau,“ – sako Asok George.

Dabar priekinis stiklas yra vertikalus, kad kabinoje būtų daugiau erdvės. Todėl buvo svarbu parinkti tinkamą stogo pasvirimo kampą. Taip išsaugotas išskirtinis, su niekuo nesupainiojamas kabinos profilis.“

Visi turi matyti, kad vairuojate „Volvo“. Siekiame, kad tai būtų geriausiai atpažįstamas sunkvežimis kelyje,“ – sako Asok George.

Einame iš vienos kabinos pusės į kitą. Asok George ir „Volvo“ projektavimo direktorius Rikard Orell rodo įvairias funkcijas ir detales. Tvirtai sujungtos korpuso dalys, preciziškumas ir puiki apdaila. Tiesios ir išlenktos kabinos linijos – tai, ką dizaineriai vadina „grafika“. Kuriant kabiną tikslas buvo sukurti vientisą formą, o ne priekį ir du šonus. Todėl linijomis ir „grafika“ sukuriamas kabinos vientisumo įspūdis.

Bet dar svarbiau už linijas yra siluetas – sunkvežimio charakteris.

„Taip, tai nepaprastai svarbu. Reikia parodyti sunkvežimio efektyvumą ir dinamiškumą. Net ir stovintis sunkvežimis turėtų sukurti judėjimo įspūdį,“ – sako Asok George.

Sukuriamas įspūdis, tarsi naujasis „Volvo FH“ krypsta pirmyn, jo ratai sminga į žemę – jis pasirengęs startui. Šis įspūdis iš dalies sukuriamas „grafika“ – yra svarbu ratų arkos ir jų apdaila. Arkos viršutinė dalis yra nukreipta į priekį ir žemyn. Taip sukuriama dinamiška linija, kuri paryškina ratų arkos formą.

Įlipame į kabiną. Iš Asok George dizaino srities patenkame į interjero dizainerės Carinos Byström kūrybos erdvę.

Kabinos viduje erdvu ir šviesu, nors studijos apšvietimas nė iš tolo neprilygsta dienos šviesai. Taip yra iš dalies dėl avarinio liuko, kuris kartu yra stoglangis, tačiau kabinos langai taip pat yra didesni.

„Dizainas sustiprina kabinos erdvumo įspūdį. Todėl nubrėžėme ilgas, drąsias linijas ir suprojektavome lygius paviršius,“ – sako Carina Byström.

„Tik pažvelkite į prietaisų skydą. Jis tęsiasi nuo vieno priekinio statramsčio iki kito, pabrėždamas kabinos plotį,“ – priduria Rikard Orell.

Taip pat kaip kabinos išorė, jos vidaus dizainas turi atitikti „Volvo“ filosofiją ir skandinaviškas tradicijas.

„Formos turėtų būti grynos, – sako Rikard Orell. – Neįmantrios, nepretenzingos.“

Kabinoje panaudota visiškai nauja spalvų gama. Vyraujanti spalva – šviesi, subtili ir „labai skandinaviška“. Kuo arčiau grindų – tuo tamsesni tonai, kuo aukščiau, tuo jie šviesesni. Tai „atveria“ kabiną ir sustiprina erdvumo įspūdį.

Visur daug aptakių formų. Įkvėpimą suteikė Švedijos lenktų medinių baldų dizaino stilius, populiarus nuo praėjusio amžiaus 4-ojo dešimtmečio. Jis sukuria meistriškumo ir tvirtumo įspūdį. Tačiau medinių detalių kabinoje nėra.

Paviršiams ir medžiagoms skirta daug dėmesio. Medžiagoms keliami dideli reikalavimai – atsižvelgiama į dėvėjimąsi, visos dalys turi būti ilgaamžės.

„Kokybė yra svarbi ir mūsų klientams ji labai rūpi. Taip ir turi būti,“ – sako Rikard Orell.

Kita detalė, padedanti sukurti išskirtinį „Volvo FH“ profilį, yra šoniniai veidrodžiai.

„Norėjome juos susiaurinti, kad jie taip neribotų matomumo. Dabar galima pasukti visą veidrodžio korpusą, ne tik patį stiklą dideliame rėme,“ – sako Asok George.

Siauresni veidrodžiai taip pat mažina vėjo pasipriešinimą. Nors naujasis „Volvo FH“ yra didesnis už jo pirmtaką, kuris pasižymėjo išskirtinėmis aerodinaminėmis savybėmis, jis yra ne mažiau aerodinamiškas.

Užapvalinę kampus sukūrėme kabiną, kurios pasipriešinimas vėjui yra dar šiek tiek mažesnis,“ – sako Asok George.

Sandarumas tarp atskirų kėbulo dalių taip pat yra svarbus. Pavyzdžiui, apatinė ir viršutinė kabinos dalys sujungtos be mažiausio tarpelio. Taip uždengiamas variklis, pakaba ir kitos detalės, kurios būtų matomos per tokį tarpą.

„Visas sunkvežimis yra aptakus. Todėl vėjas ne smogia į kabiną, o aplenkia ją. Tai nepaprastai didina aerodinamiškumą, todėl sunaudojama dar mažiau degalų,“ – sako Asok George.

Dizainas perteikia pasitikėjimą savimi, bet be agresyvumą. Tai patrauklu tiek vežėjui, tiek vairuotojui.

„Pastaraisiais metais patyrusių vairuotojų vertė nepaprastai išaugo. Sunkvežimio vairavimas – tai menas. Sunkvežimio dizainu norime parodyti pagarbą viso pasaulio sunkvežimių vairuotojams,“ – sako Rikard Orell.

Tačiau ne tik vairuotojai turi būti patenkinti.

„Mūsų klientai yra vežėjai, mums svarbi visuomenė – visi, kas tik mato sunkvežimį. Puiku, kad mūsų sunkvežimiai žmonėms daro didelį įspūdį, bet jie neturi atrodyti grėsmingi,“ – sako Rikard Orell.

„Volvo“ – tai kompanija, kuriai rūpi žmonės. Tikimės, kad sunkvežimio dizainas tai atskleidžia,“ – sako Asok George, paskutinį kartą pažvelgdamas į sunkvežimį, kuris netrukus vėl paslepiamas po uždangalu.

Šaltinis: Volvo Trucks Lietuva



Trackbacks/Pingbacks

  1.  Naujasis „Volvo FH“ – iššūkis sunkvežimių pramonėje | TRANSPORTO BIRŽA