Autorius: | Kategorija: Transporto Naujienos |

ES didina spaudimą transporto vadybininkamsES didina spaudimą transporto vadovams

Naujasis ES reglamentas 2016/403 įsigalios 2017 m. sausio 1 dieną. Tai galiojančio 1071/2009 reglamento tęsinys. Dėl šio reglamento tapo įmanoma suabejoti nepriekaištinga ekspeditorių reputacija, jei pasikartoja rimti eismo taisyklių pažeidimai.  Tačiau atskiros valstybės narės turėjo daug reglamento interpretavimo galimybių ir visos ES narės valstybės jo netaikė vieningai. Pavyzdžiui, Vokietijoje, dėl pasikartojančių pažeidimų buvo „uždaryta“ labai nedaug ekspeditorių. Naujasis reglamentas yra griežtesnis ir sudarytas iš vieningų sankcijų už rimtus pažeidimus. Tikslus reglamento pavadinimas yra „2016 m. kovo 8 d. Komisijos reglamentas (ES) 2016/403, papildantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1071/2009 dėl sunkių Sąjungos taisyklių pažeidimų, dėl kurių kelių transporto įmonė gali prarasti nepriekaištingą reputaciją, klasifikacijos, ir iš dalies pakeičantis Europos Parlamento ir Tarybos Direktyvos 2006/22/EB III priedą“.

Atskiros ES narės privalo pasivyti

Šis reglamentas išplečia Reglamento 1071 „mirtinų nuodėmių“ sąrašą. Tai yra tokie pažeidimai, dėl kurių, jei jie kartojasi (5 metų laikotarpį), galima prarasti nepriekaištingą reputaciją. Nors iki reglamento įgyvendinimo liko pusė metų, jis jau turi poveikį. Į visus pažeidimus, įvykdytus 2016 m. sausio 1 d. ar vėliau, bus atsižvelgta atliekant įvertinimą. Tai yra teorija. Tačiau praktinis įgyvendinimas praeityje parodė, kad Vokietijoje ir daugelyje kitų valstybių narių, už kiekvieną atskirą pažeidimą buvo baudžiama kaip įprasta. Į pagal naują reglamentą gautus pažeidimus anksčiau nebuvo atsižvelgiama. Nauji reglamente išvardyti baudų kategorijų pakeitimai, kurie bus įvesti 2017 metais, dar netaikomi Vokietijos teisės aktuose.

Naujojo reglamento priede pateikiamas išsamus sąrašas, kuris yra suskirstytas į sunkius pažeidimus, labai sunkius pažeidimus ir sunkiausius pažeidimus. Be kategorijos, tipo ir sunkumo, priede yra nurodytas pažeidimų skaičius, kurį pasiekus sunkūs ir sunkesni pažeidimai bus laikomi sunkiausiais, atsižvelgiant į vairuotojų skaičių bendrovėje. Tačiau pakartotinių pažeidimų atveju ekspeditoriaus transporto vadybininkas bus atsakingas tik tuo atveju, jei visi pažeidimai bus įregistruoti pagal baudų agentūros reikalavimus.

TimoCom: tačiau unifikacija yra geras dalykas

Ekspeditoriaus transporto vadybininkas, „profesionalumo pavyzdys“, paprastai pats būna generalinis direktorius. Generalinio direktoriaus licencija gali būti atimta, licencija yra reikalinga bendrovei valdyti. Briuselio manymu šis reglamentas padės eliminuoti šios profesijos nevykėlius.

TimoCom, didžiausia transporto platforma Europoje, visiškai su tuo sutinka. Pagrindinis atstovas Marcelis Fringsas yra iš esmės patenkintas, kad reglamentas yra suvienodintas visoje ES, tačiau nepaisant to, taip pat mano, kad įstatymus vis dar reikia koreguoti: „Bendroje ekonominėje erdvėje, pavyzdžiui, Europos Sąjungoje, sprendimai, kurie sąlygoja skirtingų konkurencijos sąlygų sureguliavimą, turi būti vertinami teigiamai. Tačiau šio reglamento pažeidimų, kuriuos įvykdyto vairuotojas, sąrašo negali kontroliuoti nei transporto bendrovė, nei transporto vadybininkas. Mūsų nuomone, šie pažeidimai negali būti argumentas bendrovės licencijai panaikinti.“

Reglamentą galima rasti čia. Žemiau galite peržiūrėti visų galimų pažeidimų sąrašą. Čia įtraukti pažeidimai nėra susiję su kelių eismo taisyklių pažeidimais, bet yra daugiau formalios klaidos, susijusios su vairuotojo liudijimų ar leidimų, skirtų įprastoms paslaugoms atlikti, trūkumu. Specialistai tai vertina, kaip pramonės trūkumą, ypač lyginant su kitomis profesinėmis grupėmis.

Daugiau informacijos apie TimoCom rasite apsilankę www.timocom.lt.