Autorius: | Kategorija: Transporto Naujienos |

Vilkikų gamintojų atstovai Lietuvoje, oficialus MAN vilkikų atstovas UAB „Adampolis“ direktorius Vidą Čebatavičių.

Trumpai papasakokite, kokia buvo MAN sunkvežimių gamintojo istorija Lietuvoje?

MAN Truck and Bus AGUAB „Adampolis“ su Vokietijos sunkvežimių gamintoju „MAN Truck and Bus AG“ pradėjo bendradarbiauti prieš 15 metų, kai 1998 m. pasirašėme bendradarbiavimo sutartį dėl gamintojo sunkvežimių remonto ir jų aptarnavimo. MAN serviso centras tuomet veikė Kaune, o nuo 1999 m.  pradėjo veikti  ir Vilniuje.

Po 2005-ųjų, kai UAB „Adampolis“ tapo oficialiu „MAN Truck & Bus AG“ atstovu Lietuvoje mūsų partnerystė įgavo didesnį pagreitį. Šiuo metu turime serviso ir pardavimų centrus Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Marijampolėje bei dvi atsarginių dalių parduotuves Utenoje bei Panevėžyje.

Sakykite, kokiais kriterijais vadovaudamiesi Lietuvos vežėjai renkasi sunkvežimius?

Pagrindiniai kriterijai renkantis transporto priemonę jau daugelį metų išlieka tie patys – serviso tinklas ir jo kokybė, sunkvežimio patikimumas, kuro sąnaudos. 

MAN „TeleMatics"Transporto priemonės patikimumas ir kuro sąnaudos yra tiesiogiai susiję su sunkvežimio eksploatacija, todėl  siekdami maksimalių rezultatų, savo klientams organizuojame ekonomiško vairavimo (PROFIT DRIVE) kursus. Siekiant efektyviai ir ekonomiškai važiuoti – taupaus sunkvežimio nepakanka. Reikia užtikrinti, kad vairuotojai turėtų atitinkamą žinių bagažą ir įgūdžius.

„MAN Truck & Bus AG”, kurdami savo naujuosius modelus, didelį dėmesį skyrė kuro sąnaudų optimizavimui. Papasakokite plačiau, kokie sprendimai įdiegti naujausiuose MAN sunkvežimiuose, padės vežėjams šias sanaudas sumažinti?

Vokietijos gamintojas tęsia sėkmingą „Efficient Line“ modelių koncepciją, kuri sulaukė itin didelio vežėjų dėmesio. Tai labai sėkminga kryptis link glaudesnio santykio tarp sunkvežimio kuro ekonomijos ir jo efektyvumo.  Pagrindiniai kuro sąnaudų taupymo sprendimai yra:

  • automatizuota „MAN TipMatic“ greičių dėžė,
  • padangų slėgio stebėjimo sistema
  • kompresoriaus slėgio valdymo sistema
  • aeropaketas ir dienos šviesos.

MAN „Efficient Line“Lengvesnė „Efficient Line“ sunkvežimio įranga (kuro bakas, lengvojo lydinio ratlankiai, skydelio nuo saulės ir atsarginio rato atsisakymas) sumažina bendrą transporto priemonės svorį bei pasipriešinimą.

Vienas iš esminių kuro sąnaudų optimizavimo sprendimų yra ir MAN TeleMatics. Tai sunkvežimyje įdiegtas įrenginys, kuris surenka visą informaciją apie transporto priemonę ir jos judėjimą. Valdydamas šią informaciją, vežėjas gali reguliuoti bei mažinti patiriamas degalų ir veiklos sąnaudas.

Be to, kuro sąnaudų optimizacija yra tiesiogiai susijusi su vairuotoju. Siekiant, kad vairuotojas efektyviai ir ekonomiškai vairuotų savo transporto priemonę, MAN gamintojas sunkvežimiuose įrengė itin patogias darbo ir poilsio erdves.

Nuo 2014 m. sausio 1 d. bus privalomi sunkvežimiai su „Euro 6“ emisijos standartą atitinkančiais varikliais. Kaip Lietuvos vežėjai priima šią naujovę ir, ar šiuo metu teikia prioritetus sunkvežimiams su „Euro 5“ emisijos standartą atitinkančiais varikliais, ar jau domisi naujais „Euro 6“ modeliais?

Naujienos visuomet buvo aktualios Lietuvos vežėjams, tad ne išimtis ir „Euro 6“ standartas. „Euro 6“ sunkvežimius šalies transporto įmonės priėmė labai teigiamai, o ypač jas nustebino žemos kuro sąnaudos. Šį mėnesį turėjome oficialų naujųjų MAN modelių su „Euro6“ varikliais pristatymą Lietuvai – Roadshow -2013. Susidomėjimas milžiniškas – renginyje apsilankė 560 dalyvių, MAN atstovai užfiksavo daugiau nei 200 testinių važiavimų sunkvežimiais, o pristatymas buvo pats didžiausias Baltijos šalyse.

Nors dauguma transporto įmonių dar intensyviai perka MAN sunkvežimius su „Euro 5“ varikliais, tačiau turime užsimezgusių konstruktyvių pokalbių ir dėl „Euro 6“ sunkvežimių.

UAB „Adampolis“ pirmuosius „Euro 6“ demo sunkvežimius šalyje jau užregistravo ir juos vežėjai gali bet kada išbandyti, o klientų vairuojamus naujuosius modelius keliuose pamatysime rudenį.  

UAB „Adampolis“ teikia sunkvežimių nuomos paslaugą. Kokios priežastys vežėjus skatina nuomoti sunkvežimį, o ne jį įsigyti? 

Sunkvežimių nuoma tarp Lietuvos vežėjų yra populiari. Pagrindinis kriterijus renkantis sunkvežimio nuomą yra fiksuota kilometro kaina. Žinojimas, kad nuomojamas sunkvežimis turi visą 2 metų garantiją, draudimą ir visapusišką aptarnavimą,  įmonėms leidžia daugiau dėmesio skirti savo verslo procesams.Taip pat klientai renkasi sunkvežimių nuomą dėl savo terminuotų kontraktų, kuomet konkrečiam terminui šalia turimo parko jiems prireikia papildomai kelių ar keliolikos sunkvežimių.

Populiariausia sunkvežimių nuomos trukmė yra vieneri metai, tačiau turime nemažai klientų, kurie sunkvežimius nuomoja ir ilgiau.

Kokie Jūsų kompanijos ateities planai?

Esame patenkinti, kad mūsų partneris MAN koja kojon žengia su naujausiomis technologijomis bei jas diegia, o šalies transporto įmonės tai įvertina. Pagrindiniu pastarųjų metų uždaviniu laikome serviso tinkle diegiamą aukščiausius „MAN“ reikalavimus atitinkantį klientų aptarnavimo standartą. Kitaip tariant, plečiame savo teikiamas paslaugas ir tuo pačiu stipriname jų kokybę.

Šaltinis: Linava