Autorius: | Kategorija: Transporto Naujienos |

Kas iš tiesų yra atsakingas už krovinių tvirtinimą sunkvežimiuose?Išskirtiniame interviu krovinių tvirtinimo specialistas pateikia patarimų, kaip tai daryti teisingai

Vokietijos draudikų asociacijos (GDV) duomenimis, 70 proc. sunkvežimių krovinių Vokietijos keliuose yra neteisingai arba nepakankamai pritvirtinti. Pagal Vokietijos kelių eismo įstatymą (StVO) ir Vokietijos Prekybos kodeksą (HGB) privaloma tinkamai pritvirtinti krovinį. Tačiau kas yra už tai atsakingas: ekspeditorius, vairuotojas ar siuntėjas? Ir ką reiškia krovinio tvirtinimas? Specialistas, dėstytojas ir autorius Alfred Lampen pateikia vertingų patarimų, kaip tvirtinti krovinį logistikos pramonėje.

Kas yra krovinio tvirtinimas?
Tvirtinant krovinį siekiama užtikrinti, kad prekės transporto priemonėje nieko nesužeis ir nebus pažeistos.

Vokietijos draudikų asociacijos (GDV) duomenimis, kas penktą sunkvežimių eismo įvykį sukelia „pamestas krovinys“. Apie 1600 rimtų įvykių nutinka Vokietijos keliuose kiekvienais metais, kurie kainuoja milijonines sumas. Kaip išvengti netinkamo krovinio tvirtinimo?

Čia lemiamas vaidmuo tenka siuntėjui. Tarkime, vairuotojas atvyksta į pakrovimo vietą ir turi tam tikram kroviniui nepritaikytą transporto priemonę, transporto priemonė yra sugedusi arba nėra tvirtinimo diržo. Tačiau kroviniai vis tiek pakraunami ir pasiekia klientą jau pažeisti. Klientas skundžiasi, kad tai kenkia jo verslui ir, žinoma, neatitinka siuntėjo interesų. Būtų siaubinga, jei tai keltų pavojų žmonių gyvybėms. Pavyzdžiui, nepritvirtinti popieriaus rulonai. Vienas rulonas gali sverti kelias tonas. Staigiai sustabdžius transporto priemonę, rulonas ar kitas krovinys gali tapti nekontroliuojamu dėl išcentrinės jėgos. Krovinys iškrenta ant kelio arba pasislenka į priekį. Pasekmės gali būti mirtinos.

Tokiu atveju siuntėjas turėtų nurodyti, kad reikalingi slydimą mažinantys kilimėliai ir juostos, skirtos tinkamam krovinių tvirtinimui. Tuo iš anksto turėtų pasirūpinti ekspeditorius ar rangovas, nes priešingu atveju jam nebus suteiktas šis darbas.

Ar yra tokios instrukcijos? Jei taip, kas tikrina, ar jų laikomasi?
Daugelis siuntėjų ar klientų šioje pramonėje ir prekyboje turi patys prisiimti visišką atsakomybę, nes nesuteikia reikiamos informacijos. Kiti ją jau puikiai naudoja: reikalavimai chemijos pramonei šiuo klausimu yra griežti. Yra tikslios rekomendacijos, kurias reikia įvykdyti prieš sunkvežimiui išvažiuojant.

Kur galėčiau rasti informacijos apie tinkamą krovinio tvirtinimą?

Lankstinukus su reikiama informacija siūlo Post-Logistics Telecommunications profesinė transporto asociacija arba Federalinė krovinių vežimo keliais, logistikos ir dispozicijos asociacija. Taip pat tokią informaciją teikia transporto ir logistikos asociacijos.

Vairuotojas turėtų suprasti, kad didžiausias pavojus kyla jam, nes krovinys yra tiesiai už jo nugaros. Staiga sustabdžius transporto priemonę, krovinys pasislenka į priekį. Tokiu atveju vairuotojas bus pirmasis, kuris patirs didžiausią smūgį. Tačiau savaime suprantama, kad tai kelia grėsmę ir kitiems, nes nepritvirtintas krovinys išlenda arba nukrenta ant kelio ar kitų transporto priemonių.  Žinodamas tai, vairuotojas pasistengs tinkamai pritvirtinti krovinį. Pvz., tarpas priekyje turi visada būti saugus. Ši informacija privalo būti perduota mokymo kursuose.

Interviu metu ekspertas sakė, kad transporto žalą taip pat lemia pakavimo klaidos. Ar galite pateikti netinkamo pakavimo, dėl kurio kyla su krovinio tvirtinimu susijusių problemų, pavyzdžių?
Tai gali būti, pavyzdžiui, kroviniai, pritvirtinti prie neužpildytų padėklų. Taip pat kartoninės dėžės, kurios yra per laisvai pritvirtintos vyniojimo plėvele. Arba, jei tik padėklai, o ne pakuotės ant jų viršaus yra sudėti arti vienas kito, staigiai sustabdžius transporto priemonę, pasistums visas krovinys. Dėl to plastikinės talpyklos gali deformuotis taip, kad dėl slėgio ir skysčio atsidarys dangtis ir ištekės, pvz., pavojinga medžiaga.


Ar galite pasidalinti 5 pagrindinėmis krovinio tvirtinimo taisyklėmis, kurių privalu laikytis?

  1. Priekyje esantį tarpą turėtų užblokuoti priekinė siena arba priešinis tvirtinimas ir padėklai bei trinties padidinimas naudojant slydimą mažinančius kilimėlius.
  2. Jei yra krovinių, kurie gali iškristi, pvz., sustatyti popieriaus rulonai, reikia įdiegti slydimą mažinančią apsaugą. Krovinio pakrypimo galima išvengti naudojant krašto slankiklius ir specialią tvirtinimo įrangą.
  3. Kroviniams, kurių negalima tvirtinti, pavyzdžiui, gėrimai tetrapakuose, reikia stabilios transporto priemonės, kuriai suteiktas konstrukcijos stabilumo sertifikatas. Neturint jo negalima imtis vežti krovinio.
  4. Pakrovimo paviršius turi būti švarus. Tai aiškiai matyti iš granulių krovinio pavyzdžio: maišas pažeistas, granulės pabyra, o kitas krovinys dedamas ant viršaus. Tada viskas praktiškai priklauso nuo rutulinio guolio. Kitaip tariant, valymas turi būti atliekamas reguliariai.
  5. Kitas svarbus dalykas yra kliento ir rangovo bendravimas: jei ekspeditorius žino, kokią tvirtinimo įrangą jis turi naudoti, jis ją parengs. Svarbiausia, kad siuntėjas suteiktų nurodymus ekspeditoriui šiuo klausimu.

Daugiau informacijos apie TIMOCOM galima rasti www.timocom.lt