Autorius: | Kategorija: Transporto Naujienos |

Krovinių pervežimas

Pervežimų sektorius, deja, neišvengia lengvo bangavimo. Žiemos mėnesiais pervežimų sulėtėjimą lemia daugiausia žiemos šventės. Vakarų Europoje krovinių srautai praktiškai sustoja savaitei, o Rusijoje – net dviem. Artėjant Velykoms, transportavimo kreivė vėl smagiai šoktelį į viršų. Pavasarinis pakilimas transporto rinkoje baigiasi artėjant vasarai. Vasarą vežėjams koją kiša visuotinis atostogų metas, sumažėjęs vartojimas.

Birželio – rugpjūčio mėnesiais krovinių apimtys sumažėja tiek į ES (iš Lietuvos vyrauja pervežimai į Vokietiją, Latviją, Lenkiją, Italiją, Prancūziją), tiek ir į Muitų Sąjungos šalis. Mažiau atgabenama krovinių ir į Lietuvą. Lietuvos statistikos departamento suvestinės akivaizdžiai patvirtina, kaip šiltasis metų laikas keičia eksporto bei importo apimtis. Pvz., praėjusių metų birželį eksportas, palyginti su ankstesniu mėnesiu, susitraukė 0,7 proc., importas – 2,9 proc., liepą atitinkamai – net 6,1 proc. ir 4,9 proc. Rugpjūtį reikalai ėmė taisytis, fiksuotas augimas siekė atitinkamai 5,7 proc. ir 5,1 proc. Skirtingais metais stebimos tam tikros paklaidos, tačiau tendencija išlieka. Vasaros pabaigoje, rudeniop trečiojo ketvirčio rezultatus neblogai pagerina prasidėjusi javapjūtė, naujas daržovių ir vaisių derlius.

Sezoniškumas jaučiamas visoje Europoje. Birželį ir ypač liepą krovinių pasiūlymų mažėja, laisvo transporto – daugėja. Tai patvirtina TimoCom transporto barometras. Disbalansas tarp krovinių pasiūlos ir paklausos vežėjams yra bloga žinia.

Užsakymų badas gresia ne visoms transporto įmonėms. Sezoniškumo išvengia tos, kurios iš anksto planuoja ir tolygiai paskirsto darbus. Tai vadybos ir logistikos padalinio abėcėlė.

Na, o tiems vežėjams, kurie nesuspėjo iš anksto užsitikrinti užsakymų sudėtingesniems mėnesiams, lieka mėgautis vasara ir atostogauti bei rengtis naujam pervežimo rinkos suaktyvėjimui.

Panašūs straipsniai:

Greitai gendančių maisto produktų transportavimas