Autorius: | Kategorija: Transporto Naujienos |

Skirtingų transporto rūšių integracija, kombinuoti, intermodaliniai pervežimai – jau realybė. Neperkraunant krovinio konteineriai gali būti gabenami laivais, geležinkeliais, automobilių keliais. Tiesa, Lietuvos vežėjai galimybę naudotis konteineriniais traukiniais kol kas vertina skeptiškai. Netenkina tokių traukinių reisų periodiškumas, dėl to prarandamas laikas. Nors degalai taupomi, žaliuoju vadinamas transportavimo būdas vis tiek yra brangus.

Pažangios transportavimo idėjos strategai tvirtina, jog tai yra „augimo“ trūkumai, kurių bus išvengta išplėtojus intermodalinio transporto tinklą.

Praėjo penkeri metai, kai įkurta Lietuvos intermodalinio transporto ir technologijų platforma (LITTP), kurios tikslas buvo šioje srityje paskatinti verslo, akademinių struktūrų ir politinių institucijų bendradarbiavimą. LITTP verslui atstovauja Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija LINAVA, Lietuvos nacionalinė ekspeditorių asociacija LINEKA, neasociacijuotos transporto ir logistikos kompanijos, AB „Lietuvos geležinkeliai“ bei Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija. Platformos verslo partnerės yra apie 1040 vežėjų ir transporto kompanijų patikėtinės. Viešojo sektoriaus institucijoms atstovauja Susisiekimo bei Užsienio reikalų ministerijos ir didžiųjų miestų savivaldybės: Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių. Akademinei bendruomenei LITTP atstovauja Vilniaus Gedimino technikos universiteto Intermodalinio transporto ir logistikos kompetencijos centra, Klaipėdos universitetas, Kauno technologijos universitetas bei viešosios įstaigos „Strateginių studijų centras“ ir „Kauno Nova“.

Vienu sėkmingiausių projektų, bendromis pastangomis įgyvendintų per penkerius metus, laikomas šaudyklinis traukinys „Vikingas“, kuris sujungė Baltijos ir Juodosios jūros uostus. Toliau plėtojama žaliojo transporto koridoriaus „Rytai – Vakarai“ idėja, kurios tikslas yra Lietuvą paversti reikšmingu transporto mazgu tarp Vakarų Europos ir didžiųjų Rytų valstybių. Siekiant užtikrinti efektyvesnę įvairių transporto rūšių sąveiką ir integraciją, ateityje ketinama dar intensyviau plėtoti šios srities taikomuosius mokslinius tyrimus.

Panašūs straipsniai:

Viskas ne taip kaip norėtųsi – II ketvirčio Europos transporto rinkos ataskaita