Author: | Category: Transporto Naujienos |

Rhys Moult nuotrauka UnsplashVirginia Clark jau beveik 40 metų dirba tolimųjų reisų vairuotoja ir yra mačiusi bei patyrusi visko. Ji įsitikinusi, kad dabar yra geriausias laikas moterims pradėti dirbti sunkvežimių pramonėje.

Nors Virginija Klark visada mylėjo ir žavėjosi šia pramonės šaka, sunkvežimių transportas jai ne visada buvo bergždžias. Savo karjerą ji pradėjo devintajame dešimtmetyje kaip vairuotojas, nepriklausantis profesinei sąjungai ir neturintis oficialaus CDL vairuotojo išsilavinimo. Viena iš nedaugelio tolimųjų reisų vairuotojų savo karjeros pradžioje K. Clark buvo fizinio ir emocinio smurto auka, o jos darbo užmokestis buvo dvigubai mažesnis nei kolegų vyrų (8 centai už kilometrą, palyginti su 16 centų už kilometrą).

Bet pramonė pasikeitė į gerąją pusę ir toliau keičiasi, – pabrėžė K. Clark.

.

„Kai pirmą kartą įsidarbinau, nebuvo daug moterų, mes nebuvome plačiai priimtos šioje pramonės šakoje“, – sakė K. Clark balandžio 28 d. JAV darbo ir transporto departamentų surengtame bendrame virtualiame apskritojo stalo susitikime, kuriame dalyvavo pramonės suinteresuotosios šalys, siekdamos didinti informuotumą apie seksualinę prievartą ir priekabiavimą kelių transporto sektoriuje.

Šiuo metu Klarkas dirba UPS vairuotoju ir yra Komandos darbuotojų profesinės sąjungos 710 skyriaus narys. Ji taip pat aktyviai pasisako už tai, kad į sunkvežimių pramonės gretas būtų priimama daugiau profesionalių vairuotojų moterų.

„Visiems sakau, kad jie turi tai daryti, – pabrėžė ji, – darbo užmokestis labai didelis, išmokos puikios, o kalbant apie saugumą, šiandien jis daug saugesnis nei prieš 25 metus.“

.

Balandžio 28 d. vykusi diskusija buvo Bideno administracijos raginimo paskelbti nacionalinę veiksmų dieną, skirtą informuotumui didinti ir seksualinės prievartos ir priekabiavimo kelių transporto sektoriuje prevencijai propaguoti, dalis. Renginys taip pat buvo administracijos parengto sunkvežimių pramonės veiksmų plano, kuriuo siekiama pagerinti mokymo ir saugos standartus, kad būtų galima įdarbinti, apmokyti ir išlaikyti vairuotojus iš nepakankamai atstovaujamų bendruomenių, dalis.

Į sunkvežimių pramonės veiksmų planą įtrauktas Federalinės motorinių transporto priemonių saugos administracijos įsteigtas Moterų sunkvežimių sektoriuje patariamasis komitetas, kurio tikslas – bendradarbiauti su vairuotojais ir sunkvežimių vežėjų organizacijomis, kad būtų pašalintos kliūtys, trukdančios moterims pradėti dirbti ir pasilikti šioje profesijoje.

„Per ilgai paplitę ir dažnai nekontroliuojami seksualinės prievartos, smurto ir priekabiavimo atvejai sunkvežimių pramonėje sugriovė gyvenimą, karjerą ir neleido moterims įsidarbinti šioje pramonės šakoje“, – sakė renginio moderatorė ir Moterų biuro vadovė Wendy Chun-Hoon. „Veiksmų diena yra svarbus žingsnis, siekiant sutelkti pramonės suinteresuotąsias šalis, kad jos pasmerktų seksualinį smurtą ir priekabiavimą, pasiektų reikšmingų pokyčių ir, tikiuosi, įkvėptų imtis panašių veiksmų kitose profesijose ir pramonės šakose, kuriose istoriškai dominuoja vyrai.“

Jos kolegė Sharae Moore, pelno nesiekiančios organizacijos S.H.E. Trucking įkūrėja, vairuoja jau aštuonerius metus. Ji gimė ir užaugo Čatanugoje, Tenesio valstijoje, ir visada norėjo pamatyti, „kas yra kitoje Lookout Mountain pusėje“.

„Sunkvežimio vairavimas man suteikė tokią galimybę ir man patinka sunkvežimių pramonė“, – sakė M. Moore. „Mano tėvas – sunkvežimio vairuotojas, o mama – autobuso vairuotoja. Kai pradėjau vairuoti sunkvežimį, pasijutau laisvas. Tai man labiausiai patiko“.

Tačiau keliaudama Moore greitai suprato, kad moterų atstovavimas šioje industrijoje yra menkas arba jo išvis nėra. Ji įkūrė „S.H.E. Trucking“ kaip drabužių prekės ženklą, kuriantį marškinėlius sunkvežimių vairuotojoms moterims. Nuo to laiko organizacija išaugo ir padėjo daugiau nei 30 000 moterų ir mažumų atstovių sunkvežimių pramonėje kurti ir išlaikyti profesinę karjerą.

„Šis apskritojo stalo susitikimas yra pirmas žingsnis, tačiau dar turime daug nuveikti“, – pabrėžė Mūras. „Raginame sunkvežimių bendroves įsiklausyti ir įtraukti į savo verslą nulinės tolerancijos programą bei seksualinio priekabiavimo politiką, kad padidintų moterų skaičių sunkvežimių pramonėje ir sėkmingai įdarbintų bei išlaikytų daugiau moterų vairuotojų.“

Kaip sunkvežimių bendrovės gali užkirsti kelią priekabiavimui?

Kai kalbama apie priekabiavimo ir diskriminacijos prevenciją darbo vietoje, geriausia pradėti nuo mokymų ir informuotumo, pažymėjo JAV Lygių užimtumo galimybių komisijos regioninė teisininkė Andrea Baran.

Baranas pabrėžė tris EEOC rekomendacijas, kurios ypač tinka kelių transporto sektoriui.

„Vienas iš svarbiausių dalykų, kuriuos gali padaryti įmonė, yra užtikrinti, kad darbuotojai dažnai girdėtų iš aukščiausių įmonės vadovų, kad joks priekabiavimas ar diskriminacija nebus toleruojami“, – sakė ji. „Labai veiksmingas būdas tai padaryti – išplatinti įmonės generalinio direktoriaus, pirmininko ar aukšto rango darbuotojo vaizdo pareiškimą, kuriame aiškiai pasakoma, kad šis klausimas įmonei yra svarbus. Tai galima daryti kelis kartus ir siųsti nuorodą darbuotojams, kad jie galėtų žiūrėti, kad ir kur būtų.“

Antra, pasak Barano, reikia užtikrinti veiksmingą mokymą, kuris turi būti prieinamas visur, kur yra darbuotojai.

Galiausiai, pasak jo, svarbu, kad darbdaviai neapsiribotų vien tik neteisėto elgesio draudimu

.

„Kai kalbama apie neteisėtą elgesį, karą jau pralaimėjote, – aiškino Baranas. „Daug svarbiau, kad darbdaviai skatintų pagarbą ir mandagumą darbo vietoje. Aiškiai nurodykite, kad priekabiavimas ar įžeidžiantis elgesys nebus toleruojamas.“

„Grand Island Express“ (GIE) vairuotojų įdarbinimo specialistė ir įdarbinimo specialistė Šelbė Šacher (Shelby Schacher) teigė, kad bendrovė įgyvendino ir laikosi nulinės tolerancijos politikos.

„Svarbu, kad nauji ir esami vairuotojai suprastų mūsų požiūrį į seksualinį priekabiavimą ir prievartą; apie savo poziciją šiuo klausimu kalbame pirmąją įvadinio įdarbinimo dieną“, – sakė M. Schacheris. „Tuo metu mes išsamiai paaiškiname savo seksualinio priekabiavimo politiką ir informuojame, kaip įspėti atitinkamus kanalus, jei įvyktų incidentas.“

Ji taip pat pažymėjo, kad įvykus incidentui EIG privalo suteikti išteklių. Svarbi dalis

Bendrovės veiklos modelis yra jos mokymo programa

„Tikime, kad nenorime, jog instruktorius ar studentas jaustųsi nepatogiai“, – sakė M. Schacher. „Mūsų tikslas – kad instruktoriai ir studentai jaustųsi patogiai su asmeniu, su kuriuo jie dirba poroje.“

„Seksualinis priekabiavimas ir užpuolimas nevyksta vakuume, – sakė Robin Runge, Kovos su smurtu šeimoje koalicijos valdybos narė. „Dažnai jie vyksta vietose, kuriose pastebime rasinį priekabiavimą, priekabiavimą dėl tautybės ir priekabiavimą dėl negalios. Pripažįstame, kad asmenys turi kelias tapatybes. Tai, kad turime tvirtą politiką ir procedūras, skirtas jiems spręsti kolektyviai, o ne individualiai, yra labai svarbu.“

Klausykitės darbuotojų, pataria M. Runge. Ji pridūrė, kad jie tikrai geriausiai žino, ką reiškia saugiai ir patogiai jaustis darbo vietoje.