Autorius: | Kategorija: Transporto Naujienos |

Dujinis vilkikas „Scania“ – jau LietuvojeSuslėgtomis gamtinėmis dujomis (angl. CNG) varomas „Scania“ R410 modelis jau išbandomas ir Lietuvoje.

Nors naujasis vilkikas yra 15–20 proc. brangesnis nei teorinis dyzelinis analogas, jis leidžia sutaupyti, nes varomas gamtinėmis dujomis, kurios yra gerokai pigesnės nei dyzelinis kuras. Įdomu, kad „Scania“ R410 gali būti varomas ir suskystintomis gamtinėmis dujomis (angl. LNG), ir biodujomis. Tai yra svarbu, nes vis griežtėja ekologiniai Europos Sąjungos (ES) reikalavimai, kai kurios šalys įveda eismo apribojimų, jei krovininis transportas neatitinka „Euro 6“ ar kitų standartų.

Šiame modelyje įmontuoti 8 kuro bakai, kuriuose telpa 130 kg dujų. Veždamas 16–19 tonų krovinio „Scania“ 100 kilometrų sunaudoja iki 27 kg dujų, nepakrautas – perpus mažiau. Tiesa, jei vilkiko vairuotojas turi ekonominio vairavimo įgūdžių, galima sutaupyti apie 10 proc. degalų. Pats vilkikas sveria apie 8 tonas, o jo didžiausia leistina masė kartu su puspriekabe ir kroviniu – 40 tonų.

Vilkikas R410 yra ne tik ekonomiškas, bet ir galingas. Jame sumontuotas 12,7 l talpos, 410 AJ ir 2000 Nm sukimo momentą turintis variklis. Be to, jis pasižymi geromis aerodinaminėmis ir ergonominėmis savybėmis. Tarkim, yra geresnė kabinos garso izoliacija, ji paaukštinta daugiau nei 2 metrais, o miegamąją vietą galima praplatinti vienu metru ir kt. Ateitis parodys, ar transporto kompanijos įvertins dujinio „Scania“ vilkiko privalumus.