Autorius: | Kategorija: Transporto Naujienos |

Didelė problema nedidelėms įmonėms – sunkvežimių draudimo kainosJau kuris laikas logistikos įmones į neviltį varo privalomojo civilinės atsakomybės draudimo kainos. Labiausiai nukenčia mažos įmonės, kurios nerimauja dėl vis kylančių draudimo įmokų. Jos per pastaruosius metus padidėjo net keturis kartus. Smulkioms įmonėms tai pernelyg didelė mokestinė našta.

Kalti vairuotojai
Draudimo įmonės pabrėžia, kad tokia situacija susidarė dėl išaugusios rizikos. Mat draudiminių įvykių dažnio statistika rodo, jog Lietuvoje, lyginant su kaimyninėmis šalimis, vilkikai kur kas dažniau atsiduria avariniuose eismo įvykiuose. Šis faktas nenurodo, kad lietuviai prasti vilkikų vairuotojai. Priešingai – daugelis įmonių, siekdamos taupyti įmonės kaštus, samdo vairuotojus iš Rusijos, Ukrainos, Baltarusijos ir kitų Rytų šalių. Vairuotojai įdarbinami už mažesnį atlyginimą, tačiau ir jų kvalifikacijos bei patirties lygis būna žemesnis. Kita priežastis – skubėjimas. Vairuotojai, siekdami greičiau įvykdyti užsakymus, pernelyg skuba, viršija greitį. Neretai neskiria laiko pilnavertiškam poilsiui ar miego kokybei. Dėl šių priežasčių vežėjai jaučia nuovargį bei patiria stresą. Pavargęs vairuotojas sunkiau susikoncentruoja, sulėtėja jo reakcija – lemiamu momentu šis faktorius pakiša koją ir avarijos išvengti dažnai nepavyksta. Kuo daugiau įvyksta eismo įvykių, susijusių su krovinių gabenimu, tuo labiau draudimo kompanijoms padidėja rizika ir tuo pačiu draudimo įmoka.

Konkurentai draudžiasi pigiau
Transporto priemonių valdytojai privalo draustis civilinės atsakomybės draudimu. Tačiau Lietuvos vežėjų draudimas yra kur kas brangesnis nei kaimyninėse šalyje. O kito pasirinkimo nėra, nes užsienio draudimo kompanijos negali drausti kitos šalies vežėjų. Blogiausia tai, jog vis didėjančios draudimo įmokos kelia riziką Lietuvos vežėjų konkurencingumui. Kitų šalių įmonės, dirbančios tose pačiose tarptautinių pervežimų rinkose draudžiasi pigiau ir taip įgyja pranašumą. Nebegalint išmokėti draudimo sumų, atsiranda svarstymai surizikuoti ir iš viso nedrausti transporto priemonių.

Laukia šviesesnė ateitis
Vežėjai skundžiasi, kad tokios draudimo kainos tampa didžiule problema. Kyla klausimas, kas galėtų ją išspręsti? Valstybė šiuo klausimu padėti negali. Draudimo kainas turėtų nustatyti rinka, o ES teisės aktai draudžia jas reguliuoti. Daugelis svarsto, kaip išvengti tokių didelių sunkvežimių draudimo kainų. Lietuvos nacionalinė vežėjų automobilių keliais asociacija „Linava“ nusprendė įsteigti nuosavą draudimo įmonę ir taip siekti kuo didesnės naudos logistikos įmonėms Lietuvoje. Suprantama, kad kol bus įsteigta nauja įmonė – turės praeiti nemažai laiko. Tačiau palaukti verta, jei „Linavos“ įsteigtoje bendrovėje kainos bus daug mažesnės nei kitų draudikų. Tikima, jog šis sprendimas padės visoms logistikos įmonėms Lietuvoje bei prisidės prie smulkiųjų įmonių padėties gerinimo šalyje.

Rekomenduojame

 



Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *