Autorius: | Kategorija: Įdomūs straipsniai, Transporto Naujienos |

nerimas dėl chaotiško „Brexit“ sukėlė ES eksporto į Jungtinę Karalystę sprogimąBaimė, kad Jungtinė Karalystė išstos iš ES be derybų lėmė prekių, užsakytų pristatyti į Britų salas, skaičiaus sprogimą. Palyginti su praėjusiais metais, pervežimai sunkvežimiais iš visų Europos šalių į Jungtinę Karalystę per I-ąjį 2019 m. ketvirtį išaugo daugiau nei dvigubai, t. y. 112 proc. Tai yra naujausi TIMOCOM transporto barometro duomenys, kuriuos IT kompanija naudoja kiekvieną ketvirtį, kad užregistruotų transporto pasiūlymus ir užklausas dėl didžiausios Europoje krovinių ir transporto priemonių programos naudojimo.

„Jungtinės Karalystės įmonės, priklausančios nuo importo iš Europos žemyno, didina savo atsargas, kad būtų pasirengusios sudėtingam „Brexit“ procesui“, – teigia TIMOCOM verslo analitikas David Moog, kalbėdamas apie ketvirčio rezultatus. Pasak duomenų analitiko, „Brexit“ be derybų gali reikšti, kad transporto priemonės, norinčios patekti į Jungtinę Karalystę, turės itin ilgai laukti eilėse. „Tai gali sukelti krovinių pristatymo problemų. Kitas neapibrėžtumo veiksnys yra muitinės mokesčiai prekėms“, – sako D. Moog, pažymėdamas, kad labiausiai eksportas į Jungtinę Karalystę išaugo iš Vokietijos, Prancūzijos ir Lenkijos.

Paklausos ir pasiūlos pokyčiai Vokietijos rinkoje bei Europos žemyne ​​yra visiškai skirtingi. „Rezervinė ekonominė padėtis pagaliau pasiekė transporto ekonomiką“, – ketvirčio rezultatais dalijasi TIMOCOM kompanijos atstovas spaudai Gunnar Gburek.

Per I-ąjį šių metų ketvirtį sumažėjo įmonių, ieškančių transporto savo pramonei ir prekėms TIMOCOM. Vidutiniškai nuo š. m. sausio iki kovo mėn. buvo pasiūlyti 52 kroviniai 48 transporto priemonėms. Krovinių ir transporto priemonių santykis per praėjusių metų I-ąjį ketvirtį buvo 54:46.

Padidėję sunkvežimių mokesčiai mažina transporto pasiūlymų skaičių

Didesni mokesčiai, kurie metų pradžioje buvo įvesti sunkvežimiams Vokietijoje, taip pat turėjo įtakos pasiūlai ir paklausai transporto rinkoje. Per pirmuosius tris šių metų mėnesius TIMOCOM patvirtino, kad transporto priemonių pasiūla sumažėjo 12 proc., palyginti su I-uoju 2018 m. ketvirčiu. „Dideli mokesčiai, be kita ko, reiškia, kad Europos įmonės, kurios yra įsikūrusios ne Vokietijoje, turi mažiau priežasčių siūlyti transportą Vokietijoje“, – G. Gburek dalinasi dabartinės raidos įžvalgomis.

IT kompanija naudoja transporto barometrą kaip priemonę analizuodama ketvirčio transporto pasiūlos ir paklausos tendencijas, nustatytas krovinių biržoje, kuri yra TIMOCOM „Smart Logistics System“ dalis. TIMOCOM, turintis 130 000 naudotojų ir kasdien siūlantis 750 000 tarptautinių krovinių bei transporto priemonių, yra didžiausia sisteminė platforma prekių transportavimui keliais Europoje.